-
Kur’ân-ı
Kerim’in bahsettiği Âdem, “İNSANLIĞIN
BAŞLANGICI OLAN ÂDEM”dir…
Bizim neslimizin ilk insanı olan Âdem değil!
-
Tevrat’ta
“Âdem”den “Adam” şeklinde bahsedilir
-
ÂDEM'İN YARATILMASI
-
Allah
Âdem’i
“Âlemler”(İnsanlar) üzerine seçmiştir(Istıva etmiştir)
-
Âdem “Rahman
Sûreti” üzere yaratıldı
-
Âdem, "Yeryüzü"nde
yaratıldı.
-
Âdem’de
“şuur”un meydana gelişi-“Allah
İsimlerinin Mânâları”nın açığa çıkacak şekilde
yaratılması
-
Âdem’e bütün
“İsimler”i(“Allah isimleri”ni-“Esmâullah”ı) tâlim etti
-
Secde
yalnızca Allah’a yapılırsa, Yeryüzü Melekleri Âdem’e nasıl secde
etmiştir?
-
“Yeryüzü
Melekleri”, Âdem’e secde Emrini aldıklarında niçin hayret ve
sual ettiler?
-
ÂDEM'E TÂLİM EDİLEN
"MUHAMMEDÎ SALT ŞUURdur(Esmâ'nın
tamamı-Bedene üflenen ruh)
-
Âdem,
“Nefs”inin Hakikatini bilecek ve gereğini yaşayacak bir kapasite
ile
("Haniflik" Bilinci ile) yaratıldığı için “Yeryüzünde Halife”
("İnsan
Nesli"nin ilk sureti)
oldu
-
Âdem’in
kendi âlemindeki tasarrufu, Hâlık Teâlâ’nın büyük âlemdeki
tasarrufuna benzer.
-
Âdem’in
yaradılışındaki orijinal hâli itibariyle kendini beden olarak
hissediş yoktu!
-
Âdem’, kendisindeki İlâhi
güçlerin açığa çıkmasını engelleyen vehim
duygusu gelişmediği için madde bedeni
yokmuşçasına özgür bir yaşam sürüyordu
-
Âdem,
“İnsanSI” türünden olan bedeni yönünden değil; kendisinde
meydana getirilen “İnsânî Mânâ”(Halife özelliği-“Allah Sureti”)
ile “İlk İnsan” olmaktadır.
-
Âdem’in
yaşadığı Cennet,
Dünya üzerindeydi!
-
Âdem ile Havva’nın CENNETTEN
İNDİRİLMESİ(Bedenî kayıtlamalar ve
kısıtlamalar yaşamı)
-
“YASAK AĞAÇ”(Seksin
getireceği üreme-Şeytanın Âdem ile Havva'yı aldatarak aşağı
sarkıtması)
-
Âdem
"Hakikati"ne isyan etme durumuna düştü...(Bilgilendirildiği halde “unuttu”!)
-
Âdem,
“Rububiyet saadeti” ile “İlâhi İhbar” arasında kaldı…(İkileme
düştü-Tabiat zulmetine yönelince İlâhi-Rûhî yakınlıktan çıktı)
-
Melekler Âdem'e secde etti fakat İblis(Şeytan-Vehim,
Birimsel-izâfi benlik bilinci)secde etmedi
-
"İzâfi-Birimsel Benlik", "Mülhime Nefs mârifeti" ile insan
üzerinde tasarruf etme gücünü muhafaza etti (Şeytan, "Mânevi
Diriliş Günü"ne kadar mühlet istedi!)
-
Hücresel
Bedeninin “İnsânî Hakikat”i ortaya çıkartabilecek bir kemâle
gelmesinden sonra Allah, Âdem’e Ruhundan üflemiştir
-
Âdem, beynin
aldığı melekî etkilerle geçirdiği mutasyon neticesinde eriştiği
kemâlâtla “Halife”
özelliğini kazanmış ve Cennet yaşamına geçmiştir
-
Âdem, hata
işlemekle nasıl Halife olur?
-
Şeytanın secde etmesine
engel neydi?
-
Evrimle gelen nesil,
“İnsanSI”… Âdem’den gelen nesil ise “İnsan” adını alır.
(Bkz.G/Genetik Yazgı)
-
ÂDEM NESLİ(Meleki
ruh, üst bilinç, akıl sahipleri-Ruh-akıl
işlevleri dolayısıyle diğer yaradılmışlardan üstün-şerefli
kılınanlar-Varlığındaki
“Hilâfet”i sezen-hisseden-idrâk eden ve gereğini yaşayabilen-“Yeryüzünde
Halife”-“Âdem
Evlâdı”-“Âdemoğlu”-Âdem ve Havva’nın neslinden gelen-“İnsan”)
-
Âdemoğullarının genlerinden zürriyetlerinin alınarak ruhlarının
kuvveden fiile çıkarılması
-
Âdemoğullarını Kudsî rızıklar ile rızıklandırdık… Ruh-Akıl
işlevleri dolayısıyla şerefli-üstün kıldık
-
Kur’ân’da âdemoğullarına yapılan öğütler
-
Âdem ve nesli, fark
ederek veya farkında olmadan “Fıtrî Hliâfet” görevini yerine getirmektedir
-
Âdem’in zürriyetinden hidâyete
erdirilenler
-
Âdemoğulları vehme kulluk yapmamaları için
bilgilendirilmişti
-
ÂDEMOĞULLARININ PUTLARI(Yeryüzünde
ve Gökyüzünde Hakk'tan perdeleyen nesneler, kuvveler-Var kabul
edilen isimler-Kuvveleri nisbet ettikleri, Allah’a yaklaştırması
için şefaatını zannettikleri nesneler, kuvveler-
Alışkanlıklar-bağlılıklar, bağımlılıklar-Para, mal mülk putu-
Şöhret, mevki putu- Etraf, "Herkes" putu-toplumların ürettiği
kutsallıklar) (Bkz.P/Put)