AHMED HULÛSİ'DE KAVRAMLAR AHADİYET "Hiçlik"... "A'mâ"... “Hüviyyet” Vâhid’in Zâtı... Zât’ın hakikati ...... Zâtı`nın bir vasfı(sıfatı).. Zâtın kendi kendini bilişi... Sınırsız sonsuzluk noktası... "Hû" "A'MÂİYET" "A'mâ" ile Zât'ın hakikati olan Ahadiyet mertebesine işaret edilmiştir! "A'mâ" ile Allah'ın Zât'ına işaret edilir! Nokta'nın varolduğu Ahadiyete işaret eden isim... "HÛ"! Allah Zâtı itibariyle "Vâhid-ül Ahad"dır! Ahadiyet, Hüviyettir ki "Eniyyet kabul etmez! Allah'ın cüzü olmaz! "Allah", cüzlerden bileşik bir tümel yapı değildir. Ahadiyeti dahi Zât'ın bir vasfıdır; yani sıfatıdır... Ahadiyet, çokluk kavramlarını yok eder! Zât'ı bilinmezliğiyle bilmek, Ahadiyet sırrına vukufla mümkündür! Ahadiyetin tecellisinden söz edilemez! Ahadiyet'te tüm kavramlar düşer! Ahad olan Allah, kendisinin dışında hiçbir varlık olmadığına yine kendisi şehâdet eder! "Ahad"ın kendi kendine olduğu "An"! Vâhid'in Zâtı, Ahadiyettir! Ehadiyet-i İlâhide "Mutlak Ben" kavramı dahi yok olur ve "Hiçlik" oluşur... "Hiçlik" yaratılmış için geçerli bir kavramdır! Zât, Hiçlik kavramından da münezzehtir. Allah Ahad ise... Allah'ın "Ahad" oluşu mutlak; "Vâhid" yani "Bir" oluşu ise izâfidir;göreseldir. AHADİYET NOKTASI(Öz'ündeki Hiçlik...-Sınırsız sonsuzluk noktası...-Ahadiyet İlmi-Bütün ilimlerin ilmi-"Zât-ı Baht"-"Ahadiyet Hüviyeti"-"Hiçlik" Noktası-Kalpteki kara nokta-Sevde-i A'zâm-Zulmet-i A'zâm-Cehl-i Azim-El İlmü Noktatün) "Hiçlik" noktası, Mutlak varlıktaki Ahadiyet'e gelir. "Hiçlik", ötede değil; içinizdedir! "Hiç"liğe mi'râc olmaz... "Hiç"likten tenezzül olmaz! Esmânın ulaşamadığı, tefekkürün durduğu, fikrin cereyan etmediği, yaşamın-hissiyatın sözü edilemediği nokta... "Hiçlik"! "Hiçlik" ne zaman başlar? "Huvallahû Ahad"ı söyleyebilmek... Allah'ı düşündüğünde aklına gelen her vasıf ve fikir, O'nun Ahadiyeti yanında yok olur! "AHADİYET SIFATI"YLA İDRÂKIN SONUCU-> Tahkiki anlamda "Allah'a iman"dır! Ef'al âleminden çıkan insan düşüncesi, Esmâ ve sıfat mertebesinden geçer; Zât'ın "Hiçlik" noktasına çarpar! Allah'ı Ahadiyeti itibariyle bilen için ne mertebe vardır... Ne de esmâlar arasında fark... Hiçliğin farkedilmesiyle kişi istiğfar eder... Ahadiyeti itibariyle Allah'ı bilen kişi müşahede eder ki, Allah "Doğurmamış" ve "Doğmamış" "Ahad"dır! Allah'ın "Ahad" oluşunun mânâsını kavrayabilirsek, herkesin kendi amellerinin karşılığına ulaşacağını idrâk etsek, bütün yaşamımız değişecektir! Allah indinde Hiçliğini idrâk edenin varlığa bakışı ve yaşayışı... Tanrısından kurtulanın yaşamı, "Hiçlik" mertebesidir! Kendi Zâtî hiçliğinin sınırsızlığı ve sonsuzluğunda "Hiç" olmak... Acziyeti hissetmenin sonu, "Hiçlik"tir! Allah'ı tefekkür eden dimağ, "Hiçlik"te "Hiç" olduğunu görür... "Hiç" olabilirsen, "Hep"sin! Word olarak yükle KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ www.allahvesistemi.org
AHMED HULÛSİ'DE KAVRAMLAR
AHADİYET
"Hiçlik"...
"A'mâ"...
“Hüviyyet”
Vâhid’in Zâtı...
Zât’ın hakikati ...... Zâtı`nın bir vasfı(sıfatı)..
Zâtın kendi kendini bilişi...
Sınırsız sonsuzluk noktası...
"Hû"
"A'MÂİYET" "A'mâ" ile Zât'ın hakikati olan Ahadiyet mertebesine işaret edilmiştir! "A'mâ" ile Allah'ın Zât'ına işaret edilir! Nokta'nın varolduğu Ahadiyete işaret eden isim... "HÛ"! Allah Zâtı itibariyle "Vâhid-ül Ahad"dır! Ahadiyet, Hüviyettir ki "Eniyyet kabul etmez! Allah'ın cüzü olmaz! "Allah", cüzlerden bileşik bir tümel yapı değildir. Ahadiyeti dahi Zât'ın bir vasfıdır; yani sıfatıdır... Ahadiyet, çokluk kavramlarını yok eder! Zât'ı bilinmezliğiyle bilmek, Ahadiyet sırrına vukufla mümkündür! Ahadiyetin tecellisinden söz edilemez! Ahadiyet'te tüm kavramlar düşer! Ahad olan Allah, kendisinin dışında hiçbir varlık olmadığına yine kendisi şehâdet eder! "Ahad"ın kendi kendine olduğu "An"! Vâhid'in Zâtı, Ahadiyettir! Ehadiyet-i İlâhide "Mutlak Ben" kavramı dahi yok olur ve "Hiçlik" oluşur... "Hiçlik" yaratılmış için geçerli bir kavramdır! Zât, Hiçlik kavramından da münezzehtir. Allah Ahad ise... Allah'ın "Ahad" oluşu mutlak; "Vâhid" yani "Bir" oluşu ise izâfidir;göreseldir. AHADİYET NOKTASI(Öz'ündeki Hiçlik...-Sınırsız sonsuzluk noktası...-Ahadiyet İlmi-Bütün ilimlerin ilmi-"Zât-ı Baht"-"Ahadiyet Hüviyeti"-"Hiçlik" Noktası-Kalpteki kara nokta-Sevde-i A'zâm-Zulmet-i A'zâm-Cehl-i Azim-El İlmü Noktatün) "Hiçlik" noktası, Mutlak varlıktaki Ahadiyet'e gelir. "Hiçlik", ötede değil; içinizdedir! "Hiç"liğe mi'râc olmaz... "Hiç"likten tenezzül olmaz! Esmânın ulaşamadığı, tefekkürün durduğu, fikrin cereyan etmediği, yaşamın-hissiyatın sözü edilemediği nokta... "Hiçlik"! "Hiçlik" ne zaman başlar? "Huvallahû Ahad"ı söyleyebilmek... Allah'ı düşündüğünde aklına gelen her vasıf ve fikir, O'nun Ahadiyeti yanında yok olur! "AHADİYET SIFATI"YLA İDRÂKIN SONUCU-> Tahkiki anlamda "Allah'a iman"dır! Ef'al âleminden çıkan insan düşüncesi, Esmâ ve sıfat mertebesinden geçer; Zât'ın "Hiçlik" noktasına çarpar! Allah'ı Ahadiyeti itibariyle bilen için ne mertebe vardır... Ne de esmâlar arasında fark... Hiçliğin farkedilmesiyle kişi istiğfar eder... Ahadiyeti itibariyle Allah'ı bilen kişi müşahede eder ki, Allah "Doğurmamış" ve "Doğmamış" "Ahad"dır! Allah'ın "Ahad" oluşunun mânâsını kavrayabilirsek, herkesin kendi amellerinin karşılığına ulaşacağını idrâk etsek, bütün yaşamımız değişecektir! Allah indinde Hiçliğini idrâk edenin varlığa bakışı ve yaşayışı... Tanrısından kurtulanın yaşamı, "Hiçlik" mertebesidir! Kendi Zâtî hiçliğinin sınırsızlığı ve sonsuzluğunda "Hiç" olmak... Acziyeti hissetmenin sonu, "Hiçlik"tir! Allah'ı tefekkür eden dimağ, "Hiçlik"te "Hiç" olduğunu görür... "Hiç" olabilirsen, "Hep"sin! Word olarak yükle
"A'MÂİYET"
"A'mâ" ile Zât'ın hakikati olan Ahadiyet mertebesine işaret edilmiştir!
"A'mâ" ile Allah'ın Zât'ına işaret edilir!
Nokta'nın varolduğu Ahadiyete işaret eden isim... "HÛ"!
Allah Zâtı itibariyle "Vâhid-ül Ahad"dır!
Ahadiyet, Hüviyettir ki "Eniyyet kabul etmez!
Allah'ın cüzü olmaz! "Allah", cüzlerden bileşik bir tümel yapı değildir.
Ahadiyeti dahi Zât'ın bir vasfıdır; yani sıfatıdır...
Ahadiyet, çokluk kavramlarını yok eder!
Zât'ı bilinmezliğiyle bilmek, Ahadiyet sırrına vukufla mümkündür!
Ahadiyetin tecellisinden söz edilemez!
Ahadiyet'te tüm kavramlar düşer!
Ahad olan Allah, kendisinin dışında hiçbir varlık olmadığına yine kendisi şehâdet eder!
"Ahad"ın kendi kendine olduğu "An"!
Vâhid'in Zâtı, Ahadiyettir!
Ehadiyet-i İlâhide "Mutlak Ben" kavramı dahi yok olur ve "Hiçlik" oluşur...
"Hiçlik" yaratılmış için geçerli bir kavramdır! Zât, Hiçlik kavramından da münezzehtir.
Allah Ahad ise...
Allah'ın "Ahad" oluşu mutlak; "Vâhid" yani "Bir" oluşu ise izâfidir;göreseldir.
AHADİYET NOKTASI(Öz'ündeki Hiçlik...-Sınırsız sonsuzluk noktası...-Ahadiyet İlmi-Bütün ilimlerin ilmi-"Zât-ı Baht"-"Ahadiyet Hüviyeti"-"Hiçlik" Noktası-Kalpteki kara nokta-Sevde-i A'zâm-Zulmet-i A'zâm-Cehl-i Azim-El İlmü Noktatün)
"Hiçlik" noktası, Mutlak varlıktaki Ahadiyet'e gelir.
"Hiçlik", ötede değil; içinizdedir!
"Hiç"liğe mi'râc olmaz... "Hiç"likten tenezzül olmaz!
Esmânın ulaşamadığı, tefekkürün durduğu, fikrin cereyan etmediği, yaşamın-hissiyatın sözü edilemediği nokta... "Hiçlik"!
"Hiçlik" ne zaman başlar?
"Huvallahû Ahad"ı söyleyebilmek...
Allah'ı düşündüğünde aklına gelen her vasıf ve fikir, O'nun Ahadiyeti yanında yok olur!
"AHADİYET SIFATI"YLA İDRÂKIN SONUCU-> Tahkiki anlamda "Allah'a iman"dır!
Ef'al âleminden çıkan insan düşüncesi, Esmâ ve sıfat mertebesinden geçer; Zât'ın "Hiçlik" noktasına çarpar!
Allah'ı Ahadiyeti itibariyle bilen için ne mertebe vardır... Ne de esmâlar arasında fark...
Hiçliğin farkedilmesiyle kişi istiğfar eder...
Ahadiyeti itibariyle Allah'ı bilen kişi müşahede eder ki, Allah "Doğurmamış" ve "Doğmamış" "Ahad"dır!
Allah'ın "Ahad" oluşunun mânâsını kavrayabilirsek, herkesin kendi amellerinin karşılığına ulaşacağını idrâk etsek, bütün yaşamımız değişecektir!
Allah indinde Hiçliğini idrâk edenin varlığa bakışı ve yaşayışı...
Tanrısından kurtulanın yaşamı, "Hiçlik" mertebesidir!
Kendi Zâtî hiçliğinin sınırsızlığı ve sonsuzluğunda "Hiç" olmak...
Acziyeti hissetmenin sonu, "Hiçlik"tir!
Allah'ı tefekkür eden dimağ, "Hiçlik"te "Hiç" olduğunu görür...
"Hiç" olabilirsen, "Hep"sin!
Word olarak yükle
KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ www.allahvesistemi.org
KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ
www.allahvesistemi.org