KAVRAMLARLA KURÂN-I KERİM'E BAKIŞ

Ahmed Hulûsi'de Kavramlar-Av.Asuman Bayrakcı

 

 

ALLAH'IN ASLA AFFETMEYECEĞİ SUÇ

(Azim suç-ŞİRK!)

 

 

 

  • “ŞİRK”{Gerçeği örten fikir ve kabulleniş-Derin düşünce yetersizliğinden doğan yanılgı-İnsanın, gökte veya yerde bir dış tanrı kabulü-“Tanrı kavramına inanma”-“Tanrı” var zannı-“Tanrı”nın varlığını düşünmek-Allah üzerine yalan uydurmak-O'nun işaretlerindeki varlığını (Esmâ'sının açığa çıkışı olan işaretleri) yalanlamak-Benliğini ya da dışsal objeleri Allah’a eş koşmak-“Ben” ve “tanrı” anlayışı-(Bir yanda tanrı... diğer yanda her şey!) düşüncesi- "Benliğini, Rabbine(Hakikat'i olan El Esmâ'ya eş koşma-Ötede bir ilah edinmek-("Hakikat"ten-Vahid-ül AHAD-üs Samed ALLAH anlayışından) sapma-“Allah” yanı sıra, O’ndan ayrı (benliği dâhil) bir başka güç kuvvet sahibi varlık kabulü-(Yalnızca Allah İsimlerinin işaret ettiği mânâlardan oluşan âlemler içinde sizinde Hakikatiniz "Allah Esmâsı"ndan meydana gelmiştir. Rabbiniz, Hakikatiniz olan bu Esmâ'dır. Dolayısıyla hem derûnunuzda hem de karşınızda Allah Esmâsının açığa çıkışından başka birşey yoktur. Bu Hakikate ters düşen bir şekilde) var gördüklerinizi, Allah dûnunda bağımsız-ayrı bir varlık(Tanrı) gibi düşünüp kabul etmek-"Semâlar ve arzın Fâtır'ı (işlevlerine programlayarak yaratan) ve onların hayatiyetlerinin devamı için gerekenlerle besleyen ama kendisi böyle bir şeye ihtiyaç duymayan Allah'tan gayrını (vehmedip onu) velî edinmek-Misaklarına rağmen (yaratılışlarındaki mutlak teslimiyet fıtratına rağmen) sonradan Allah Ahdini (şartlandırılmaları yüzünden) bozma; Allah’ın (şirk anlayışının kaldırılarak) BİR’leştirilmesini/vusûlünü emrettiği şeyi kesip koparma-(Varsandıkları, tanrıları veya benliklerini) eş koşarak Allah’a iman etme-(Var sandıkları dışsal tanrılarını) Rablerine (hakikatlerindeki El Esmâ mertebesine) denk tutma-Şuura yerleşmiş olan isimlere varlık vermek-Herhangi bir varlığa Tanrılık payesi verme-Bazılarının bazılarını (mesela İsa'yı) Allah yanı sıra ilâh-tanrı edinmesi-Bilgisizlik yüzünden hayâlinde yarattığı tanrıya tapınma nedeniyle düştüğün hâl, ortam ve şartlar-“Vahid-ül Ahad” olan “ALLAH” ismiyle işaret edilenin yanı sıra bir tanrı (bir varlık kabullenme-Hakikatlerindeki Allah esmâsı yanı sıra hayâlinde bir Tanrı yaratma-“Esmâ”yı “Tanrı” edinmek-“Seyri enfüsî”yi tamamlayamamak-Tüm yararlı fiillerin boşa gitmesine sebep olan anlayış ve yaşam biçimi-Aslı olmayan “vehmedilen”e düşerek, “çokluk algılanması ardındaki gerçek Tek’lik”ten perdelenme… Ve bunun sonucu, kendini yalnızca madde beden kabul ederek yaşamak, ölüp yok olup gitmek (küfür); ya da benliği yanı sıra gökte veya derununda bir tanrı kabullenmek-Kişinin nefsine olan zulüm-Geri dönemeyeceği kadar uzak bir sapıklık-Kınanma-Aşağılanma-Terk edilme-Yardımsız kalma-Kebair (büyük suç-azim suç)-En büyük zulüm-Kişinin nefsine olan zulüm -Allah’ın asla affetmeyeceği tek suç-"Allah" adıyla işaret edileni anlamamış olanın, hayalinden açığa çıkan, dünyasındaki "bâtıl" yani aslı olmayan geçersiz fikirleri-"Allah" ismiyle işaret edilen "dûnunda" olan herhangi bir isimle işaret edilene "Allah" yanı sıra varlık vermek!-"Esmâ"sıyla yaratılmış, varlığı yalnızca "isim"den ibaret olanın, "Esmâ mertebesine" "eş" koşulması-"Esmâ" hakikatinden yaratılmış, açığa çıkarılmış olanın, kendisi gibi "Esmâ" hakikatinden var olmuş başka birini, "Esmâ" mertebesine eş düşünmesi-"Allah" ismiyle işaret edileni, varlıkları isimlerinden ibaret olan âlemlerde, yani âfakta ve nefsinde (dışsallıkta-içsellikte) "Esmâ"sı itibarıyla görememe-Dualizm -İkilik -İkilik necaseti}

  • AZİM SUÇ{Esmâ ül Hüsnâ'sı itibarıyla varlığının da hakikati olan Allah'a ("B"illahi) şirk koşmak}

  • ZÂT’I İTİBARİYLE ŞİRK VE TEVHİD KAVRAMLARINDAN MÜNEZZEH OLANIN BİLDİRDİĞİ ŞİRK!

  • "Esmâ mertebesine" "şirk = eş" koşulması{Hiçbir düşünülen, “O”na denk özellikler açığa çıkaramaz!{  "Allah" ismiyle işaret edilenin, "El AHAD-üs SAMED"dir- "HÛ"dur!-O'nun gayrı veya "dûnu" mevcut değildir! - O'na hiçbir küfuv (denk) olmadı-"Es Samed"dir)("içine bir şey girmesi, katılması veya ondan bir şey çıkması, oluşması söz konusu olmayan som TEK'illik")}

  • ŞİRK EHLİ->MÜŞRİK(Benliğini ya da dışsal objeleri Rabbine(Hakikat'i olan El Esmâ'ya eş koşan -Bilincindeki(nefsindeki), kendisinin bir beden varlık olup, bedensel zevklerini bilincinin zevkleri olduğu yolundaki vehmine tâbi olan- Bedensel beraberlikleri asıl kabul edip; kendini beden kabul etmenin getirisi olan bir  yaşam biçimi yaşayan)

  • Şirk ehli, ateşe davet eder!

  • Kendilerine üstünlük kursunlar diye Allah dûnunda tanrılar edindiler.(Meryem/81)

  • "El Veliyy, El Mu'min, El Hadiy" gibi bazı isimlerin özelliğinin yeterince açığa çıkmaması

  • Bazı Velilerin “Mehdi” sanılması

  • TANRILAŞTIRILAN İNSANLAR

  • Bir de toplumsal gelişmeler vardır...Bunlar ise, insanların içinde bulunan bazı kişiler vasıtasıyla olur. Bu kişiler, kendi hakikatlarını bilmiş olup, öz yapılarının sahip olduğu güçlerle evrende dilediğini yapabilen, hadiselere dilediği şekilde yön verebilen hakiki mânâdaki insanlardır.Bunlar, insanlığın yeryüzünde görülüşünden bu yana mevcut olmuşlardır... Hattâ efsanelerdeki, meselâ Yunan Tanrıları diye bilinenlerden bazıları bile böyledir!..Onlar, kendi hakikatlarına vâkıf, özgüçlerini kullanabilme yetisine kavuşmuş kişiler olarak, dünya üzerinde tasarruflarda bulundukları zaman, hakikata vâkıf olmayan topluluklar tarafından tanrı gibi kabullenilmişlerdir!. Çünkü yaptıkları işler, toplum tarafından tanrıya yakıştırılan işlerdir. Ancak daha sonraki devirlerde, insanlar tanrıyı maddeden uzaklaştırarak imaja soktukları için, aynı işleri yapan kişilere bu defa aziz, rahip, evliyâ gibi isimler takmışlardır... Ancak gerçeği, bu isimlerden soyutlarsan, hepsinde de aynı esasın geçerli olduğunu görebilirsiniz...İşte bu gibi kişiler, zaman zaman topluma yeni istikametler tâyin için veya yeryüzünde belirli dengeyi sağlamak için, büyük hâdiseler meydana getirirler... Bunlar da toplumsal gelişmeler olur.

  • İNSANLARIN KURABİYELERİ VE TANRILARIN GÜCÜ{“Sen”deki Allah’ın yaratıcılığı!. Yöneliyorsun, vereceğine İNANÇLI olarak diliyorsun; oluşması için himmetini o konu üzerinde topluyorsun ve öylece talep ediyorsun… Dileğin oluyor!. Kurabiyen sana icabet etmiş oluyor!!!.Putuna yaktığın mum; türbeye bağladığın çaput; adadığın horoz ya da kurban, senin dileğini yerine getirdi sanıyorsun!. Alnındaki gözlüğü sokakta arıyorsun!. Oysa o şey, senin konsantrasyon objen!}

  • ALLAH ŞİRK SUÇUNU AFFETMEZ

  • Kim Allah’a şirk koşarsa, muhakkak Allah O’na Cenneti haram kılmıştır.Şirk dışında işlenmiş tüm suçları affeder -> EL AFÜVV”(Şirk hâli yaşamında “El Afüvv” İsminin özelliği açığa çıkmaz.)

  • Hakikatlerindeki “Allah Esması”na şirk koşanların kalplerinde korku oluşturulur.

  • ŞİRK ANLAYIŞINDAN KURTULMANIN YOLU->"Allah" adıyla işaret edilene iman

 

 

 

YÜKLENDİĞİNİZ "EMÂNET"İ

       {Esmâ şuuruyla yaşamı- Rasûlullah ile ulaşanları

(Nübüvvet ve Risâlet ile size ulaşan ilim ve mârifetleri)}

HATIRLAYIN...

("Cum'a salâtı"nın yöneticisi-yol göstereni-önderi-imamı)

HZ.RASÛLULLAH'I KÂİM HALDE

TERK Mİ EDİYORSUNUZ?

KURÂN'I BIRAKIP NEREYE GİDİYORSUNUZ?

O, âlemler(İnsanlar) için yalnızca bir Zikir'dir (HATIRLATMADIR!)(Tekvir/26)!

 

 

 
 

“EL MEHDİ”

MUTLAK MEHDİ->"KURÂN"

 

 

EMÂNETLER->RASÛLULLAH İLE ULAŞANLAR
(Nübüvvet ve Risâlet ile size ulaşan ilim ve mârifetler)

“EL EMÂNET”
(Ruh adlı Melekten yeryüzünde açığa çıkan insana yansıyan emânet-Esmâ şuuruyla yaşam)

 

KIYAMET("HACC-I EKBER")

SALÂT(Namaz)

 

KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ

2012 ® RADYO YANSIMALAR web sitesi. 24 saat yayın

www.allahvesistemi.org