KAVRAMLARLA KURÂN-I KERİM'E BAKIŞ

Ahmed Hulûsi'de Kavramlar-Av.Asuman Bayrakcı

 

 

MUTLAK TESLİMİYET

"LÂ İLÂHE İLLALLAH" GERÇEĞİ!

 

 

 

  • ALLAH, TEK MELİK’TİR!->”EL MELİK{Mülkü hükmünde olan Esmâ mertebesinde dilediğince şe'n alarak fiiller âlemi sûretlerinde tedbir edendir! "Her şeyin melekûtu (Esmâ kuvveleri) elinde olan (tedbirâtın bu mertebeden açığa çıktığına işaret) Subhan'dır... O'na rücu ettirileceksiniz" (36. Yâsiyn: 83). Tek Melik'tir! Ortağı olmaz. Bunun farkındalığını yaşattığının kesin ve mutlak teslimiyet dışında bir hâli olmaz! İtiraz ve isyan hiç kalmaz! "Arşı istiva" diye anlatılan olayda önde gelen özelliktir diğer birkaç özellikle birlikte... "Semâlarda ve arzda her ne varsa; Melik, Kuddûs, Aziyz ve Hakiym olan (dilediği mânâları açığa çıkarması için onları yaratan) Allah'ı (işlevleriyle) tespih etmedeler!" (62. Cumu'a: 1)}

  • "HAKİKAT"İN OLGUNLUĞUNA TÂLİP OLANLAR->ANLAYIŞINDA ŞİRK OLMAYANLAR(Teslim olanlar-Hanifler-İbrahim milleti(varlığın-ın hakikatine iman etmişler)-İbrahim'deki hakikate en yakın olanlar; Onun anlayışı üzere yürüyenler- Nebi (Hz.Muhammed) ve Ona iman edenleri-Ne Yahudi idi ne de Hristiyan olanlar- Tanrıya (dışsal ötesinde bir ilâha) inanmayan (hanîf), yalnızca Allah'ın var olduğunun idrakında olarak O'na teslim olmuşlar (varlığında Allah'ın mutlak tasarrufu olanlar)Allah'ın dünyada seçtiği-saflaştırdığı ve sonsuz gelecek sürecinde de sâlihler)

  • "Rabbimiz, bizi sana teslim olmuş kıl ve neslimizden de sana teslim olmuş bir topluluk oluştur. Bize menasıkın (hac uygulamasının şartlarını) göster ve tövbemizi kabul et. Muhakkak ki sen (Tevvab) tövbeleri kabul eden Rahıym’sin (sonucunda onun salt güzelliklerini yaşatansın)." "Rabbimiz, onların içinde senin âyetlerini (âlemlerinde Esmâ'nın açığa çıkışını) onlara öğretip okutan, onlara Bilgiyi ve açığa çıkış sistemini (hikmeti) öğreten, onları arındıran Rasûl bâ's et (insanlara Hakikati bildiren Esmâ'nın açığa çıkmış sûretini oluştur)." Kesinlikle sen Aziyz Hakiym’sin. (Hz.İbrahim Aleyhisselâmın duası-Bakara/128-129)

  • Rabbim, girdiğim yere sıdk hâlinde girdir ve çıktığım yerden sıdk ile çıkart; ledünnünden zafere erdirici bir kudret oluştur bende!{Sıdk(sadakat, doğruluk, teslimiyet, iyi niyet, güvenirlilik gibi özellikler) ile bezenmiş olarak bir işe girişmek veya bir ortama girmek, elbette ki başarılı olmanın birinci basamağıdır. İkinci basamak ise, ilâhî güçle destekli olmaktır-İsrâ/80}

  • "Rabbimiz (hakikatimiz olan Esmâ bileşimimiz) bize ledünnünden (aslın olan mutlak El Esmâ mertebesinden açığa çıkan özel bir kuvve ile) bir rahmet (lütfunla oluşacak bir nimet) ver ve bize (bu) işte bir kemâl hâli oluştur"(“Rabbena atina min ledünKE rahmeten ve heyyi' lena min emrina raşeda”-Kehf/10)

  • OLGUNLUĞUN GETİRİSİ(Olayları hakkıyla değerlendirme)

  • (Musa) olgunluğa erişip (33 yaş) daha sonra da (olgunluğun getirisi olan, olayları hakkıyla değerlendirme) yaşına eriştiğinde (40 yaş) Ona hüküm ve ilim verdik... Muhsinleri işte böyle mükâfatlandırırız.(Kasas/14)

  • Muhakkak ki korunmuş olanlar için, Rableri indînde Naîm cennetleri vardır.Teslim olmuşları, inkârcı suçlular gibi kılar mıyız hiç?(Kalem/34-35)

  • REŞAD(Hakikati müşahedenin olgunluğu)

  • İNSAN, OLGUNLUĞA ULAŞINCA VE 40 SENEYE  ERİŞİNCE DEDİ Kİ: "Rabbim... Bana ve ana-babama lütfun olan nimetlere şükretmemi, razı olacağın yararlı fiiller yapmamı nasip et. Benim zürriyetime de salâhı nasip et... Ben sana tövbe ettim ve muhakkak ki ben Müslimlerdenim!"-(“Rabbi evzı'niy en eşküre nı'metekelletiy en'amte aleyye ve alâ valideyye ve en a'mele salihan terdahu ve aslıh liy fiy zürriyyetiy* inniy tübtü ileyke ve inniy minel müslimiyn”)

  • (Cennet ehline) VAADEDİLMİŞ OLAN "SIDK"IN KARŞILIĞI(Yaptıklarının güzellerinin geçerli kılınması; kötülüklerinden vazgeçilmesi)

  • "EL HÂDİY" İSMİNİN ÖZELLİĞİNİN YETERİNCE AÇIĞA ÇIKMAYIŞI

  • “İBLİS”(Şeytâni vasıfla tanımlanan varlık)

  • İBLİS”İN HAKİKATİ(Hakikati itibarıyla bir Esmâ bileşimi yani melekî kuvve)

  • “İBLİS”TE YETERİNCE AÇIĞA ÇIKMAMIŞ İSİMLER

 
  • El Veliyy

  • El Mu'min

  • El Hadiy

 

 

“EL VELİYY”->Birimde kendi hakikatini tanıma ve gereğini yaşama özelliğini açığa çıkaran. Velâyetin ve onun kapsamındaki üst düzey yaşam özellikleri olan Risâlet ve Nübüvvetin kaynağı. Velâyetin en üst mertebesi olan Risâlet ve bir altı olan Nübüvvet kemâlâtını irsâl eden. Risâlet kemâlâtının zuhuru sonsuza dek geçerli ve işlevli iken, Nübüvet kemâlâtının işlevi yalnızca dünya yaşamında geçerlidir. Nebi, âhiret yaşamında da o kemâlâtla yaşar, ancak işlevi bitmiştir dışa dönük olarak! Risâlet işlevi ise velâyet getirisi üzere devam eder sonsuza dek, velîlerdeki gibi.

 

“EL MU’MİN”->Algılananın ötesi olduğu farkındalığını oluşturandır, Esmâ boyutu itibarıyla. Bu farkındalık, boyutumuzda "iman" olarak açığa çıkar. İman edenler şuurlarındaki bu farkındalıkla iman ederler; dünyamızda Rasûller; tüm varlıkta ise melekler dâhil! Bu farkındalık, bilinçteki aklın vehim esaretinden kurtulmasını sağlar. Vehim, kıyası kullanarak muhakeme yapan aklı saptırabilirken, iman karşısında güçsüz ve etkisiz kalır. Mu'min isminin özelliğinin açığa çıkışı şuurdan bilince direkt yansır; dolayısıyla da vehim kuvvesi onun üzerinde tasarruf edemez.


“EL HÂDİY”->Hakikate erdiren... Hakikatin gereğini yaşatan! Hakk'ı dillendirten! Hakikate yönlendiren!

 

 

YÜKLENDİĞİNİZ "EMÂNET"İ

       {Esmâ şuuruyla yaşamı- Rasûlullah ile ulaşanları

(Nübüvvet ve Risâlet ile size ulaşan ilim ve mârifetleri)}

HATIRLAYIN...

("Cum'a salâtı"nın yöneticisi-yol göstereni-önderi-imamı)

HZ.RASÛLULLAH'I KÂİM HALDE

TERK Mİ EDİYORSUNUZ?

KURÂN'I BIRAKIP NEREYE GİDİYORSUNUZ?

O, âlemler(İnsanlar) için yalnızca bir Zikir'dir (HATIRLATMADIR!)(Tekvir/26)!

 

 

 
 

“EL MEHDİ”

MUTLAK MEHDİ->"KURÂN"

 

 

EMÂNETLER->RASÛLULLAH İLE ULAŞANLAR
(Nübüvvet ve Risâlet ile size ulaşan ilim ve mârifetler)

“EL EMÂNET”
(Ruh adlı Melekten yeryüzünde açığa çıkan insana yansıyan emânet-Esmâ şuuruyla yaşam)

 

KIYAMET("HACC-I EKBER")

SALÂT(Namaz)

 

KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ

2012 ® RADYO YANSIMALAR web sitesi. 24 saat yayın

www.allahvesistemi.org