-
GÜVENİLİR SIĞINAK(Zât-"Beytullah"-"Kâbe"-Mecid-i Haram-"Emin Belde"-İnsanlar için hayat unsuru-Kalp makamı)
-
Güvenilir sığınakta "Salât"ı yaşamak(Allah'ı hatırlamak)
-
ALLAH’I HATIRLAMAN İÇİN “SALÂT”I YAŞA!{"Muhakkak ki Ben, evet Ben Allah'ım! Tanrı yok, sadece BEN! Bana (Esma özelliklerimi açığa çıkarma işlevinle) kulluk ettiğinin farkına var! Beni hatırlaman için salâtı yaşa!"(Tâhâ/14)}
-
BEDEN VE BİLİNÇ BAĞLARINI TERK ET; ŞUUR OLARAK KAL!(Hemen iki nalınını çıkar!)
-
İBRAHİM MAKAMINI(Hullet makamı, Esmâ mertebesi kuvveleriyle tahakkuk makamı) MUSALLA (namazın yaşandığı yer) EDİN. (Bakara/125)
-
"Beytimi; tavaf edenler, kulluğunu yaşamak için oraya kapananlar ve secde eden rükû edenler için arındırılmış olarak muhafaza edin" (Bakara/125)
-
İnsanın dışsal veya bilince-bedene ait obje veya özellikleri put veya tanrı edinmemesi gerekliliği...
-
Allah'tan bir takva ve rıdvan üzere bina kurmak
-
MUSALLİN(Bilfiil salât yaşayanlar)
-
Bireysel namaz->Namazın bireysel işlevi
-
Cemaatle Namaz->Namazın toplumsal işlevi(Salâtın topluluk tarafından ikâmesi-inananların inançları doğrultusunda güçlü beyin dalgalarını kullanmak suretiyle, topluma yararlı yön verme)
-
1-NAMAZ KILMAK->Tefekkürsüz şeklî tapınma(“Allah’a tâ’zim”)
-
2-NAMAZI İKÂME ETMEK->AYNEL YAKÎN MÜŞAHEDESİ("Salât"ın ikâmesi-Esmâ hakikatine yönelişin getirisini yaşamak-Salâtın edâ edilmesi(İkâmesi)-"Mi'râc")-> SALÂT
-
Namazda safların düzeltilmesi
-
Namazı edâ edebilmenin ana şartı, her rekâtta Fâtiha sûresini okumaktır.
-
Hz.İbrahim'in salâtın ikâmesi için duası(Namazın hakikatine-özüne ermek isteyenlerin duası)
-
İkâme olunan salâtın alâmeti
-
3-DAİMİ NAMAZ->HAKKEL YAKÎN MÜŞAHEDESİ(”RABBİN SALÂTI){“Rubûbiyet” mertebesinin namazı-"Rabb--ül Âlemiyn"in rubûbiyet hükümlerinin ef'âl âleminde yürürlükte olması-Rabbın hükümlerinin, Rabbanî kudretiyle tahakkuku("terbiye")-Rabbin Hakk'anî vasıflar ile zuhuru-tahakkuku("Şuur" kendisini "ceberût" boyutunda tanıdığı zaman, kendi vehmî benliği, birimsel benliği kalkmış olur; ve kendisinde Hakk'anî vasıflar ile Rabb zuhur eder)-Rabb-ül âlemînin tüm mevcûdat üzerinde esmâ yollu mutlak tasarrufunu müşahede-"Namaz mü'minin mi'râcıdır" şeklindeki Hazreti Rasûlullah Aleyhisselâmın işaret ettiği namaz-Salât(Hakikatine yöneliş-Namaz) ile yaşanan “Mi’râc”- Ârifi billah'ın namazı-Daimi Namaz}
-
“Dur! Rabbin salâtta..."
-
Namaz, iman etmişin (müminin) "Mi'râc"ıdır(İman ettiğini hissedip yaşama hâlidir)
-
Namaz "daimi"ye dönmeden(Edâ edilmeden-ikâme edilmeden) hedefe ulaşılmış sayılmaz!"(Namaz, "Din"in direğidir!")