KAVRAMLARLA KURÂN-I KERİM'E BAKIŞ

 

Ahmed Hulûsi'de Kavramlar

 
 

SIĞINIRIM

"NÂS'IN RABBİ"NE-"NÂS'IN MELÎKİ"NE-"NÂS'IN İLÂHI"NA

 
 

"OKU"DUKLARINI YAŞA!

Bu gerçekliğin yaşanması, "Salât"tır(Namazdır)

("KUL": DE Kİ!"-"Salât"ı ikâme et!)

 

 

 

SIĞINIRIM "NÂS'IN RABBİ"NE

 
  • "RUBÛBİYET"{İlahi isimler diye bildiğimiz Esmâ-ül Hüsnâ’nın, hükümlerini âşikâre çıkartma özelliği}

  • "RUBÛBİYET" MERTEBESİ{"ALLAH İSİMLERİ"nin mânâlarının, sonsuz-sayısız terkipler halinde ortaya çıktığı âlem ya da boyut- Rabbânî kuvvelerin geçerli olduğu ve açığa çıktığı, bu kuvvelerin birbirinden fark ve temyiz edildiği mertebe}

  • "Ef'al âlemi" denilen, tüm birimlerin -insan, cin ve melek- ve oluşların meydana geldiği boyut, varlığını "RUBÛBİYET" mertebesinden elde eder.

  • “RAB”{Birimin Hakikat'i olan “El Esmâ” (Allah isimleri)-Birimin varlığını oluşturan Esmâ özellikleri-Şuur ve bedeniniz}

  • “RABB-ÜL ÂLEMİN”{Âlemlerin Rabbı-Sonsuz sınırsız Esmâ mânâlarının kaynağı ve âlemlerde açığa çıkaranı-Oluşumu, "El Esmâ"sıyla açığa çıkan oluşumdan oluşturan}

  • ALLAH ,“ÂLEMLERİN RABBI”DIR! (RABBÜL ÂLEMİN’DİR)->{Her insanın Rabbi, “Rabbül Âlemin”dir}

  • BİRABBİN NAS{İnsanların Rabbi}

  • HZ. MUHAMMED’İN RABBI{“O'ndaki kemâlâtı izhar eden Rabbim”}

  • RABBE SIĞINMAK{Ef’âl mertebesine ve bu ef’âl mertebesinde rubùbiyet hükümlerinin yürümesine, dolayısıyla rubùbiyet hükümlerinin yürüdüğü mertebede, “rabba sığınma” hâli}

  • RAB’DAN ALLAH’A SIĞINMAK{Rabbının sendeki hükmünden, Allah’a kaçmak}

 

RABBIN TASARRUFU-RABBİN SESLENİŞİ

  • "Hakikat"in seslenişi

  • İçindeki Hakk'ın sesi olan vicdanının seslenişi

  • Gönlünüzde yer eden...

  • "Şahit"

 

RABBİN,

 İNSANLARI (BinNas = insanların hakikati olarak) İHATA ETMİŞTİR!

  • ALLAH, ÂLEMLER ÜZERİNDE  “RAB” OLARAK TASARRUF EDER!

  • RABBIN RUBUBİYET KEMÂLÂTI{Bu âlemde mevcut olan, ortaya çıkan bütün fiiller, onları meydana getiren ana kaynak olan "RABBIN", "RUBÛBİYET" kemâlâtının özelliklerinden başka bir şey değildir}

  • İNSANIN RABBI->(İNSANIN HAKİKATİ-RUH-U NURANİ-"AYÂN-I SÂBİTE"){"Allah İsimleri"nin işaret ettiği güç-Beyninde açığa çıkan "Esmâ Terkibi"nin oluşturduğu program}

  • İNSAN, gerçeği itibariyle bir İSİMLER TERKİBİDİR!("Allah İsimleri"nin işaret ettiği güçtür)

    ALLAH’TA “İSİMLER”, TERKİB YÖNÜYLE DEĞİL; MUTLÂKİYETİ YÖNÜYLE MEVCUTTTUR!

  • RABBANİ TASARRUF, BEYİN ARACILIĞIYLA AÇIĞA ÇIKAR{“Rabbin alnında (Bi nâsiyetiha=beyninde mevcut olarak)  tutup çekmektedir”}

İNSANIN "HAKİKATİ'NİN SESLENİŞİNİ DUYACAĞI MAKAM

(Kurb makamı)

  • KURBİYET->ALLAH’A YAKÎN MERTEBELERİ(Velâyet Mertebesi-Ayn’el ve Hakk’el Yakîn-“Fenâ Fillah”-“İlim ile Allah’a yakîn elde etme-Yakınlık-“İman”ın “Îkan”a dönüşmesi-“Mubdî Mârifet”-Allah’a Kurbet hâli-Mâiyet sırrının yaşandığı Tecelli-i Sıfat mertebesi-Hakikatinin seslenişini duyacağı makam-Allâh Esmâ'sı özellikleriyle şuurlu tahakkuk mertebesi-“Ubûdet” hâli)

  • Kurban, kurb içindir...

  • MÂNEVİ KURBAN{"Nefs"ini ("Ego"yu-"Ene"yi)Allah yolunda kurban etmek- Allah’tan ayrı saydığın, ayrı bir varlık olarak düşündüğün “ben” kavramını kurban etmek-"Bâkî"ye "Fâni"yi kurban etmek}

  • KURBİYET AÇILIMI(Feth-i Karib)-> "EL FETH"("BERZAH ÂLEMİ”NİN FETHİ)->ALLAH RASÛLÜ'NE VERİLEN YAKINLIK FETHİ{"Salât"ı yaşamak-Fizik(biyolojik beden) yaşamına devam ederken, ruh dediğimiz dalga bedenin (ışınsal bedenin) bağımsızlığını kazanma hâli-“Mânevi Ölüm”-Fiili ölüm -"Mi'râc"ın oluşumunu hazırlayan aşama-Kişinin şuur boyutunda kıyametinin kopması-Gerçeğe yönelme kapılarının açılması-Allah’a rucû etmek-Ruh bedenle yaşam anına geçiş-İlâhi Sıfatlarla tahakkuk etme-Işık hızını aşma-Ölmeden evvel ölme-Gerçeğe yönelme kapılarının açılması-Mutlak açıklık-Yakınlık (Kurb)-Yakîn açıklığı-Bâtınî kapanıklıkların açılması-Şuur bakışı-“Şuursal Şehidlik”-Ancak "yaşarken ölmek" suretiyle gerçekleşen Fetih-Nasrullah(Allah Nusreti)-“Mutû kable en temûtu”(Allah'a vâsıl olma)-Kişinin Allah’a vuslatı -Esma'dan oluşan hakikatının farkındalığına ermek-Allah’ın her an heryerde hâzır ve nâzır olup seni gördüğü; senin her yaptığını bildiği farkındalığıyla yaşamak-"Allah" ismiyle işaret edileni, varlıkları isimlerinden ibaret olan âlemlerde, yani âfakta ve nefsinde (dışsallıkta-içsellikte) "Esmâ"sı itibarıyla görebilmek-"Mi'râc"ın kapısını açan "Salât"ın(Namazın-Allah'a yönelişin) "Secde" ile("Fenâfillah" ile) tamamlanışı-Tekâmülün sonu}

  • O, Rasûlünü, hakikatin dillenişi olarak (bil-HÜDA) ve Hak Din (Esmâ'nın açığa çıkışı sistemi ve düzeni olan Sünnetullah realitesi anlayışı) ile irsâl etti ki, O'nu tüm din anlayışlarına üstün kılsın! (Varlıklarında) Şehiyd olarak Allâh yeter. MUHAMMED, Rasûlullah'tır!(Fetih/28-29)

  • KURB EHLİ->FETİH EHLİ{(Mutlak kulluğunu itiraf eden-"Hakkel Yakîn" ehli-Ölmeden evvel ölümü tadarak şuur boyutunda kıyameti yaşayan-İlâhi vasıflarla tahakkuk eden-Yakınlık sahibi-Yakîn ile öne geçen-Allah'a Kurbiyet mertebesinde yaşayan {Allâh'ın bazı kendine has isimlerinin mânâlarının bu yakınlık sebebiyle kendisinde açığa çıktığı} mucizelere vesile kişi-"Mi'râc"ını yapan bilinç-"Samediyyet" tecellisi mazharı olan kul-Mardiye nefs-Şirk-i Hafînin kalktığı bilinç-"Oruçlu"-"İlm-i Ledün"nü yaşayan bilinç-Vâhidiyyet mertebesinde kendini tanıyan Nefs-Enbiyâ velâyetinin kemâlâtından hisse alan Veli-Varlığın bir takım sırlarına vâkıf olan, "Kalp gözü" açık olan-Vehim perdesi kalkmış, Allah nuruyla anlayış ikram edilmiş kul-Allah'a rücû eden kul-Allah'a eren, "Hakikat"i yaşayan-Mukarreb-Daimi namaz ehli-Ricâl-i Gayb ehli-Mânevi görevli-Tasarruf sahibi Veli-Verâseti Muhammediyi devam ettiren Ehlullah-Vâris-i Muhammedî-"Sistemi okuyarak" müşahede yolundan yürüyen vârisleri-Hazreti Muhammedi tasdik edip gereğince yaşayanlar-"Îkan" yollu Hazreti Muhammed takipçileri-Fiysebilillah" ALLAH yolunda ŞEHİD olmuş kimseler ile, "ölmeden ölmüş" diye tarif edilen evliyaullah ve nebiler}

  • RABBINI BİLEN->"İsimleri"("Esmâ'ül Hüsna") yönüyle, Allah'ı bilmiş olur. Yani, isimlerin mânâları yönüyle Allah'ı bilmiş olur!.. Yani isimler mertebesinde, Allah’ı bilmiş olur!.. Halbuki, "ALLAH" İSMİ  ise, zât, sıfat, esmâ ve ef’al mertebelerinin tümünü içine alan bir isimdir.

  • “İLÂHİ OLMAK” VE “RABBANİ OLMAK” ARASINDAKİ FARK{‘’Rabbım Allah'tır’’ diyebilmek için kendi terkibin olan isimlerin kaydından çıkıp, Allah'ın ahlâkıyla ahlâklanman, gerekir. “Rabbım Allah'tır” diyebildiğin anda, Allah'a vâsıl olmuşundur. Aksi takdirde Rabbın, ilâhî isimlerin meydana getirdiği terkibindir.}

 

SIĞINIRIM "NÂS'IN MELÎKİ"NE

 
  • “MELÎKİYET”{Ef’âl ‘i meydana getirecek isimleri yollu seyri}

  • TEK MELİK’TİR! Ortağı olmaz.

  • EL MELİK{Mülkü hükmünde olan Esmâ mertebesinde dilediğince şe'n alarak fiiller âlemi sûretlerinde tedbir eden}

 

SIĞINIRIM "NÂS'IN İLÂHI"NA

 
  • ULÛHİYET MERTEBESİ(Vâhidiyetin bâtını Ahadiyyet, zâhiri ise Rahmâniyet’tir. Topluca adı ise Ulûhiyet’tir.)

  • ULÛHİYET MERTEBESİ, “İsimler Mertebesi"ni sârî olduğu gibi; SIFAT MERTEBESİNİ VE ZÂT MERTEBESİNİ DE İÇİNE ALAN BİR MERTEBEDİR

  • "ULÛHİYET” HAKİKATİ->"ALLAH"!{O’nun Zât’ını da anlatan sıfatı-“Allah”lık kemâlâtı!}

  • ULÛHİYET MERTEBESİNİN ÖZELLİKLERİNİN(Sıfat ve Esmâ mertebesinin) OLDUĞU BOYUT ->"İLÂH"!{"İlâh" kelimesi (“Semâ” ve “Arz” kelimeleriyle işaret edilen) "Âlemler"deki bir işleve işaret etmektedir.(Allah'ın İsimleri arasında "El İlâh" diye bir İsim yoktur!).}

  • “Ulûhiyet” ile “İlâhiyet” ayrı şeylerdir.

  • “NÂS’IN İLÂHI”(İnsanın bâtınındaki boyutlar-”Ulùhiyet” mertebesine işaret)

  • “ULÛHİYET”E İŞARET EDEN İSİM(ULÛHİYET”İN HAS İSMİ)->“ALLAH" İSMİ!(Allahlık kemâlâtı!-“Allah” ismi hiçbir isimden türememiştir-Ulûhiyet”in özel-has ismi, “Allah İsmi” dir!-Ulûhiyet” dolayısiyle “Allah”  adıyla işaret edilir)

  • “ULÛHİYET” KEMÂLÂTI ->"ALLAHLIK KEMÂLÂTI"{"AHAD" olan "ALLAH"ın, kendisinde bulunan sayısız özelliklerin toplamıyla oluşan sonsuz kemâlâtı}

  • “ULÛHİYET”, O’NUN ZÂTINI ANLATAN SIFATIDIR!

  • ALLAH, TEK ULÛHİYET SAHİBİDİR!(İlâh'un Vahid'dir)

  • “ALLAH İSMİ” İLE İŞARET EDİLENE HİÇBİR KAVRAMIN YAKLAŞMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR! {Allah adıyla işaret edilenin misli veya benzeri olması mümkün değildir-Edinilen veya tahayyül edilen tanrılar ancak onun "dûnu"nda olabilir; onların da ne gayrılığından ne denkliğinden ne eş değerinden ne de kapsamından sözedilebilir-Birimin düşündüğü ya da tahayyül ettiği hiçbir şey Mutlak hakikati itibarıyla Allah adıyla işaret edileni tanımlayamaz.("Leyse kemislihi şey'a-misli olacak şey yoktur" uyarısı)}

  • Allah, Tek Ulûhiyet sahibidir (İlâh'un Vahid'dir)...

  • Ulûhiyeti ile kendinden gayrı olmayan TEK'tir!

  • ULÛHİYETİNİN İSTEĞİ, KESİN YERİNE GELENDİR!

  • ULÛHİYETİN SONUCU AÇIĞA ÇIKARDIĞI HER ESMÂ ÖZELLİĞİNİN (yaratış amacına göre) HAKKINI VERİR

  • ULÛHİYET GEREĞİ OLARAK, HER YARATILMIŞA (yaratılış amacına göre hak ettiğini vermek suretiyle) ADALETİNİ UYGULAR

  • “ULÛHİYET" KEMÂLÂTININ ZUHURU

  • “Ulûhiyet” kemâlâtı, Ahadiyet hakikatinden doğar(Ulûhiyet kemâlâtı bütün mânâları “Hakikati Muhammediye”de Hz. Rasûlullah’ın hakikatinde aşikâr kılmıştır)

  • ULÛHİYET İLMİ("Nun")

  • "ULÛHİYET İLMİ"Nİ AÇIĞA ÇIKARAN("Kalem")

  • “KALEM”{Ulûhiyet ilmini açığa çıkaran-"Allah İlmi"ne göre kaderleri yazan-Kalem-i Evvel-“Akl-ı Evvel”-Salt Şuur(İlim sıfatının mazharı)-Evrende olmuş ve olacak herşeyi meydana getiren-Kaderi yazan salt şuur-Melekî Güç-"Öz Nokta"da hâsıl olan "İlim Sıfatı"nın mazharı olan salt şuur-Kozmik Bilinç-Madde planındaki “Genetik yazgı”yı, boyutsal planda yazan Kozmik ışınlar-Mânâ boyutundaki kemâlât ı(Esmâ kemâlâtını) genetik intikal ile insana ulaştıran Kozmik ışınlar-Beyni programlayan (“Alın yazısı”nı yazan) Kozmik Işınlar}

  • “KALEM”İN SATIR SATIR YAZDIKLARI(Ulûhiyet ilminin gereğini tüm detaylarıyla Sünnetullah olarak yaratması)

  • “ULÛHİYET”İ ANLATAN EL ESMÂ’ÜL HÜSN”NIN AÇILIMI->KURÂN-I KERİM

  • ULÛHİYET MERTEBELERİ"NİN HOLOGRAFİK ESASA GÖRE VAR OLMASI

  • Allah’da “İsimler” terkib yönüyle değil; mutlâkiyeti yönüyle mevcuttur! Tüm yaratılmış birimlerde ise belli İsimler, bir terkib şekliyle mevcuttur.

  • Allah ulûhiyeti beşerde zâhir olmaz!

  • İnsanın, İlâhi hitaplara yönelmesi ve ilâhi Emirlere uyması sonucu, “İsimler”in kaydının dışına çıkması(Allah ahlâkıyla ahlaklanması) mümkündür.

  • ULUHİYET MERTEBESİNİN İDRAK VE SEYRİ

 

KURÂN'I BIRAKIP NEREYE GİDİYORSUNUZ?

{O, âlemler(İnsanlar) için yalnızca bir Zikir'dir (HATIRLATMADIR!)-Tekvir/26}!

 

NÂS SÛRESİ


 

SALÂT(Namaz)

 

KUR'ÂN-I KERÎM ÇÖZÜMÜ

2012 ® RADYO YANSIMALAR web sitesi. 24 saat yayın

www.allahvesistemi.orgg